רישום דומיין בגוגל
קידום אתרים הוא תחום מורכב, וכדי לעשות אותו בצורה טובה ישנן פעולות רבות שיש לעשות עם קבלת האתר כלקוח. בין הפעולות הבסיסיות שיש לעשות אפשר למנות בדיקת תקינות האתר מבחינת קוד, תיוג האתר בצורה מקצועית וכמובן, יידוע מנוע החיפוש של גוגל אודות קיומו של האתר.
הפעולה האחרונה רלוונטית בעיקר עבור אתרים חדשים, שטרם קיבלו קישורים נכנסים אליהם, וגוגל עוד לא מודע לקיומם. יידוע מנועי החיפוש אודות קיום האתר חשוב מאד, שכן מעתה והלאה, לפי הקצב שבו תמליצו למנוע (אך להחלטתו בלבד), האתר יסרק ויבדק על ידי גוגל, ויתחיל לקבל מיקומים. המטרה כמובן לגרום לגוגל להתייחס לאתר שלכם ברצינות, כדי שלאט לאט הוא יעלה אתכם בדירוג והמיקום של האתר המדובר בתוצאות החיפוש במילים הרלוונטיות ילך ויגדל.
רישום האתר
כאמור, רישום דומיין לגוגל, באמצעות כלי add URL to Google, הוא חשוב ולו בשל העובדה שגוגל, על מנת לסרוק ולבדוק את האתר שלכם באופן קבוע, צריך להיות מודע לקיום האתר. כשלאתר אין קישורים נכנסים, הוא חדש ואין לו וותק, למעשה אין לגוגל דרך לדעת אודותיו. הפעולה עצמה פשוטה מאד: נכנסים לקישור לאתר הרישום של גוגל, מקלידים את כתובת האתר בתיבה הרלוונטית ושולחים.
השלב הבא, המקביל לבניית הקישורים לאתר שלכם, הוא רישום לכלי webmaster tools, על מנת להודיע לגוגל אודות שינויים באתר שלכם וגם לקבל טיפים, יישומים, הצעות ותקלות באתר שלכם, על מנת לשפר אותו ולגרום לגוגל להתייחס אליו 'יפה יותר'. מדובר בכלי חיוני ביותר, הוא חינמי, והוא יעיל מכיוון שהוא למעשה כלי מבית מדרשו של גוגל, אותו מנוע חיפוש שאתם כל כך רוצים לעבוד לפי הכללים המקובלים עליו ושהוא מכתיב.
בין הפעולות החשובות שיש לעשות בשלב זה הוא בדיקת קוד האתר – למשל האם יש תקלות קוד (גוגל מודיע לכם על כך באמצעות webmaster tools), אם יש לכם כפילות תוכן ועוד, וגם אפשרות להפוך את האתר שלכם לידידותי יותר לגוגל וגם לגולשים. למשל, העלת קובץ רובוט או מפת אתר, שהיא חשובה מאד בידידותיות האתר ונגישותו לזחלנים של גוגל.
לסיכום,
לאחר שהשלמתם רישום דומיין לגוגל, ואתם עובדים עם הכלים החינמיים שלו (ישנם כלים נוספים, למשל, אנליטיקס המנתח את תנועת הגולשים לאתר שלכם, הדפים הפופולאריים ביותר ויחס ההמרה הכלכלי של הדפים לעומת מילות החיפוש הרלוונטיות לאתרכם), הגיע הזמן להתחיל לבנות קישורים לאתר שלכם.
הדרך הבסיסית והראשונית היא למצוא פורומים ואינדקסים רלוונטיים, על מנת שגוגל, שזה עתה קיבל מכם הודעה ש'האתר שלכם קיים', גם יראה תנועת קישורים טבעית, רלוונטית, או בשפתו: אורגנית, אל האתר שלכם מאתרים חברתיים קהילתיים רבי משתתפים הקשורים לתחום בו עוסק אתרכם.